29 Eylül 2013 Pazar

Ek Yerleştirmede Tercihler Nasıl Yapılacak?

Ek Yerleştirmede Tercihler Nasıl Yapılacak?

Ek Yerleştirmede Tercihler Nasıl Yapılacak?

ÖSYM 2013 ek yerleştirme kılavuzu açıklandı. ÖSYM yeni bir açıklama yaptı. İkinci ek yerleştirme tarihleri belli oldu. Ek yerleştirme dneminde tercih işlemleri nasıl yapılacak?










İŞTE YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINA EK YERLEŞTİRME İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER
 
1.2013 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) sonuçlarına göre 2013-2014 öğretim yılı için yükseköğretim programlarına ek yerleştirme işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılacaktır.
2.2013-2014 öğretim yılı için yükseköğretim programlarına yapılacak merkezî ek yerleştirme kontenjanlarını,
a) 2013-ÖSYS merkezî yerleştirme sonunda boş kalan kontenjanlar,
b) 2013-ÖSYS merkezî yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan adayların kayıt yaptırmaması nedeniyle boşalan kontenjanlar ve
c) 2013-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu basıldıktan sonra açılan ve bu nedenle merkezî yerleştirme işlemlerine girmemiş olan yeni yükseköğretim programlarının kontenjanları oluşturur.
3.2013 ek yerleştirmeye başvurabilmek için 2013-ÖSYS'ye başvurulmuş olması zorunludur.


4.2013 ek yerleştirmede tercihlerin yapılması ile ilgili kurallar bu kılavuzda yer almıştır.
5.Adaylar, tercih yapma hakları bulunan tablolardan toplam 30'u geçmemek üzere istedikleri sayıda tercih yapabileceklerdir.
6.ÖSYM'nin gerek yükseköğretim kurumlarındaki kayıt işlemleri gerekse yükseköğretim kurumları arasındaki yatay geçiş işlemleri ile hiçbir ilişkisi yoktur. Bu konudaki bütün başvuruların, doğrudan ilgili yükseköğretim kurumlarına yapılması gerekir.
7.Ek yerleştirme kontenjanlarına yerleştirme yapılırken, 2013 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu ve
2013-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan ilke ve kurallara uyulacaktır. Bu kılavuzda yer alan okul birincileri, bedensel engelliler, bir mesleğe yönelik program uygulayan liselerin mezunları, belli sanat dalları, konu alanları veya sporda üstün yetenekli olanlar ile ilgili ilke ve kurallar ek yerleştirme için de geçerlidir. Bu nedenle adayların adı geçen kılavuzları yeniden gözden geçirmeleri yararlarına olabilir.
 
2013 EK YERLEŞTİRMEDE TERCİHLERİN YAPILMASI İLE İLGİLİ KURALLAR
1.2013-ÖSYS Merkezì yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar (açık öğretimin kontenjansız programlarına yerleşenler hariç) ek yerleştirmede tercih yapma hakkına sahip değildir. Ek yerleştirmede tercih yapabilmek için, 2013-ÖSYS merkezî yerleştirmede hiçbir yere yerleştirilmemiş veya açık öğretimin kontenjansız programlarına yerleştirilmiş olmak gerekir.
Merkezî Yerleştirmede bir örgün yükseköğretim programına yerleştirilmiş adaylar ile kontenjan sınırlaması olan açık öğretim programlarına yerleştirilmiş olan adaylar, kontenjan sınırlaması olmayan açık öğretim ön lisans programlarına Ek Yerleştirme için başvuru yapabileceklerdir. Bunun dışında aşağıdaki kurallar geçerli olacaktır:
a) Yeni açılan yükseköğretim programları ile merkezî yerleştirmede kontenjanı dolmayan ve en küçük puanı oluşmayan yükseköğretim programlarını, ilgili puanı hesaplanmış tüm adaylar tercih edebilecektir.
b) Merkezî yerleştirmede kontenjanı dolan ve en küçük puanı oluşan, ancak yerleştirilen adaylardan birkaçının kayıt yaptırmaması nedeniyle kontenjan açığı oluşan lisans programlarını ve Tablo 3B’deki ön lisans programlarını, yalnız programın en küçük puanına eşit veya daha büyük puana sahip olan adaylar tercih edebilecektir. Tablo 3A’daki ön lisans programları için en küçük puan koşulu aranmayacaktır.
2.2013'de özel yetenek sınavı ile bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar ek yerleştirme için tercih yapabilirler.
3.Adayların yükseköğretim programlarını tercihleri arasında gösterebilmeleri için bu programların koşullarını  karşılamaları gerekir.
2013-YGS/LYS'ye girmeyerek sadece sınavsız geçiş için başvuran, 2013-ÖSYS'de sınava girmek için başvurduğu hâlde sınava girmeyen veya sınava girerek 140,00000'ın altında YGS puanı alan meslek lisesi
mezunları sadece Tablo-3A'dan kendi alanlarındaki yükseköğretim programlarını tercih edebileceklerdir.
 
2013-ÖSYS'de sınava girerek ilgili puan türünde 140,00000 ile 179,99999 arasında YGS puanı alan meslek
lisesi mezunları gerek kendi alanlarında gerek alanları dışında Tablo-3A ve Tablo-3B'deki tüm programlar ile Tablo-4'teki açık öğretim programlarını tercih edebilirler.